Baktisiswa Masyarakat Islam Kemboja

Progam Baktisiswa Masyarakat Islam Kemboja merupakan satu program mega Ikatan Studi Islam Universiti Kebangsaan Malaysia (ISIUKM). Tujuannya untuk mahasiswa/i turun bersama masyarakat berkongsi susah senang bersama. Hulurkan tangan, ringankan beban.

 
Demi Masa

Waktu Solat

Lagu Tema ISIUKM

IKLAN



---------------------------

26 MEI Sehingga 5 JUN 2008
Kami Mengalu-alukan sumbangan dari pada pihak tuan seperti :-
-Kain batik
-Kain Pelekat
-Pakaian
-Sumbangan Kewangan

SUMBANGAN BOLEH DIBUAT MELALUI
BENDAHARI UKM-PROGRAM BAKTI SISWA MASYARAKAT ISLAM KEMBOJA
02120065029524 (CIMB)

Atau Hubungi Kami :-
- Sarah Azizul 013-6249318
- Mohd Asrul Nizam 012-5773602
- Rezmi Bin Ismail 017-6631993
- Hafizoh Bt Abdul Halim 013-2974934

Layari Blog Baktisiswa Masyarakat Islam Kemboja ISI

Sebarang pertanyaan emailkan kepada
isiukminfo@yahoo.com
------------------------------

Misi Ke Kemboja
Perasmian Baktisiswa Kemboja, ISIUKM
Wednesday, June 4, 2008



1 Jun 2008 (Ahad), Majlis perasmian Program Baktisiswa Masyarakat Islam Kemboja anjuran Ikatan Studi Islam Universiti Kebangsaan Malaysia (ISIUKM) dengan kerjasama EZ Qurban Sdn. Bhd. dan Persatuan Pelajar Islam Kemboja telah disempurnakan oleh Dr. Sos Mousien, Setiausaha Negara Kementerian Pembangunan Luar Bandar, Kemboja. Majlis yang dihadiri oleh semua peserta baktisiswa, wakil daripada EZ Qurban, Ketua kampung, tuan imam dan penduduk kampung telah sempurna diadakan di masjid kampung tersebut selepas solat fardhu zohor berjemaah.

Dalam ucapan beliau, Dr. Sos Mousien mengucapkan jutaan terima kasih kepada pihak ISIUKM kerana sudi mengadakan program baktisiswa seperti ini di Kemboja. Beliau juga merakamkan jutaan terima kasih kepada Malaysia terutamanya pihak ISIUKM di atas bantuan yang dibawa unuk diagihkan kepada penduduk kampung di Kemboja ini.

Dalam ucapan perasmiannya juga, beliau banyak membicarakan tentang kepentingan ilmu. menurut beliau, mentaliti masyarakat Kemboja masih belum menganggap bahawa ilmu sebagai suatu keperluan yang terpenting bagi mereka. Sebab itu, ada ibu bapa yang tidak begitu cakna dengan pendidikan anak-anak mereka. beliau juga menyeru agar ahli rombongan Baktisiswa ISIUKM ini memberi semangat, motivasi dan dorongan kepada anak-anak Kemboja agar mencintai ilmu dan mengamalkan budaya ilmu.

Majlis diteruskan dengan pengagihan sumbangan berupa telekong, kain pelikat dan baju kanak-kakak kepada penduduk kampung. Saudara Rezmi Ismail (Mantan Exco Tarbiah dan Kepimpinan ISIUKM) juga mengambil kesempatan untuk mengagihkan bantun kepada masyarakat kampung.

ISLAM UNTUK SEMUA
posted by ibn_hasbi @ 3:17 AM  
0 Comments:
Post a Comment
<< Home
 
About Me

Name: ibn_hasbi
Home:
About Me:
See my complete profile
DISKUSI


Previous Post
Archives
Links
Powered by

BLOGGER

© 2005 Baktisiswa Masyarakat Islam Kemboja Blogspot Template by Isnaini Dot Com